Brev:
Skemad, igen, igen, igen.
5. april 2014
Alder:
5 mdr.
Skemad, igen, igen, igen.
Hej igen Helen.
Jeg har for nylig skrevet til dig vedr. skemad, som kommer kogt direkte fra en gryde over blus, så af, hvorefter olie og modermælk tilsættes.
I den forbindelse hæftede jeg mig ved, at du skrev, at modermælk tilsættes, dels for at afkøle da grøden eller mosen kommer direkte fra blus, men også fordi det stadig er via mælken barnet får de vigtigste vitaminer og mineraler.
Det er jeg helt med på og jeg ammer også stadigvæk, men i skemaden er det jo så lidt modermælk der kommer i, det er jo bare en lille sjat, så jeg tænker det må være meget begrænset hvor meget vitamin, der er i sådan en lille sjat?
Hvis jeg skal komme mere end en lille sjat i til at afkøle, vil konsistensen i givet fald blive meget, meget tynd og det er jo ikke meningen??
Min egen SP har sagt at uanset boghvede, ris eller majsmel skal jeg følge opskriften bagpå posen og der har jeg i forvejen en udfordring i at det meget let bliver for tyndt selvom jeg ikke kommer al det vand i der står, fordi jeg bagefter tilsætter olie og modermælk.
Tak for hjælpen 😃