Svar: Grøn allomin
5. december 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Nete
Grøn allomin er et fuldgyldigt præparat, hvilket betyder at man godt kan give dette udelukkende. Næringsstofmæssigt er den identisk med allomin 1, men den er tilsat citronsyre, som får proteinet til 'at fælde ud', hvilket letter optagelsen i tarmkanalen. Det anbefales derfor til børn som har tentens til hård mave.
Jeg synes derfor du skal vurdere om dette er tilfældet for din datter, så du vil gå over til denne udelukkende, men umiddelbart kender jeg ikke til at der skulle være problemer med dette. Er du i tvivl kan du kontakte Beauvais som laver allomin, - du kan se linket: www.boernemad.dk
Hvis du finder ud af andet, end jeg har skrevet her, må du meget gerne give en tilbagemelding.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske