Brev:
Jern og grøn allomin
6. december 2004
Alder:
6 mdr.
Jern og grøn allomin
Hej Helen!
Lige et par spørgsmål igen igen :-)
Min Sp fortæller mig ved 5-måneders besøget, at jeg skal huske at give jern fra 6 mdr. Jeg går så på apoteket, og der fortæller de mig, at det ikke er alle SP´er som mener, man behøver at give dem et jerntilskud, og at det var i "gamle dage".
Jeg vil meget gerne undgå at give det til min søn, da han får hård mave af det. Men jeg vil selvfølgelig gøre det, hvis det er nødvendigt. Men det er da lidt træls, at man får forskellige ting at vide om noget, som er så vigtigt.
Han er ganske normal mht udvikling og ammes ved siden af 2 grød/mos måltider om dagen.
I grøden bruger jeg mme og han få pt ca 200 ml per døgn. Men hvad er det korrekte mht til jern, og hvorfor er man uenige om man skal give jern eller ej.
Men hvis jeg skal fortsætte med jerntilskuddet, er det så noget med at grøn Allomin er god mod hård mave? Og skal jeg bruge Allomin1 eller 2, når han uderover mme i grøden, ammes?
Venlig hilsen Mathilde