Brev:
Kostplan til 7 1/2 mdr stor dreng
6. december 2004
Alder:
7 mdr.
Kostplan til 7 1/2 mdr stor dreng
Hej Helen
Jeg har en stor dejlig dreng på 7 1/2 mdr, som vejer 10 kg og er 75 cm. Han har ligefra han blev født haft en go appetit. Jeg er nu lidt i tvivl om maden til ham, nu hvor han er blevet ældre, og da jeg er bosat i udlandet forvirrer det mig endnu mere, da de har helt andre kostvaner hernede, og jeg altså holder på det danske. :-)
Kostplan for et døgn:
kl.7: 200 ml MME i sutteflaske
kl.9: Lidt frugt plus mælk i kop
kl.10-11: 70ml MME og 70ml vand koges op og laves til hirsegrød. (på hirseflager) Tilsættes 2-3 tsk frugtmos, dertil vand.
kl.14: En grøntsagsgrød i pulverform som røres op med 120 ml MME, dertil får han grøntsagsmos fra glas. 1/2 glas. Dertil vand.
kl. 17: 150 ml MME i sutteflaske.
Kl.19-19.30: Kartoffelmos eller andet grød, dertil en kogt gulerod, broccoli, og en kødbolle blendet i. Dertil mælk eller vand.
I seng kl.20.30: Drikker sommetider 100 ml, men ofte vil han ikke ha noget.
Får han nok mælk eller måske for meget? Hvornår kan han begynde at få lidt mere af vores mad? Hvornår kan vi begynde at give ham større stykker og ikke så finblendet? Hvad kan han mere få i hans alder af mad?
Tak for dit svar. :-))
Mange hilsner Ann-louise, Schweiz