Brev:
Flaskesupplement igen igen
7. december 2004
Alder:
3 mdr.
Flaskesupplement igen igen
Hej Helen
Vi har nu i et par dage forsøgt at give vores søn MME som supplement til amningen om aftenen. Han vil gerne tage flasken og mælken ryger også ned. Der er dog bare et par ting som undrer os.
I går var vi ikke i tvivl om, hvornår han skulle have supplementet. Han græd og var meget ulykkelig fordi jeg ikke havde mere i brystet, da der kun var gået ca. 30 min. siden sidste amning. Vi forsøgte så at give ham flasken med succes da han tog 50 ml. og var glad og tilfreds bagefter.
I dag ville vi så undersøge om han egentlig blev mæt af amningen. Vi besluttede at prøve at tilbyde ham flasken efter et ammemåltid selvom han virkede tilfreds. Vi havde egentlig forventet at han ville sige nej tak efter omkring 20 ml. og så ville det jo nok bare være sutterefleksen der fik ham til at tage flasken, men han tømte flasken (60 ml)! Det forstår vi ikke? Kan det tænkes at han faktisk ofte er sulten efter et ammemåltid men bare har vænnet sig til at der ikke kommer mere og derfor virker tilfreds?
Synes du vi skal prøve at tilbyde ham flaske efter alle ammemåltider eller bare efter alle ammemåltider om aftenen (fx. efter kl. 17.00). Det skal lige siges at han hverken har gylpet eller bøvset noget af mælken op, så der må jo være plads i maven.
Tak igen!