Svar: Jerndråber 1 år
7. december 2004
Alder:
12 mdr.
Kære Gitte
Sundhedsstyrelsen anbefaler at jerndråber gives til barnet er et år. Herefter bør børnene spise så varieret at de kan blive dækket ind gennem kosten.
Du kan dog tilbyde ham en multivitamin tablet. Lige nu kan han ikke tygge den, når den er hel, men du kan dele den til 4 kvarte, så vil han måske synes det er okay.
Efter et års alderen behøver han ikke længere erstatning, med mindre han har mælkeallergi. Du kan derfor gå over til at give ham letmælk fra et års alderen.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske