Svar: Smør i mosen mens på blus?
1. maj 2014
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Det anbefales normalt at koge grød og mos op med vand, slukke for blusset og tilsætte fedstof og mælk.
Men hvis du synes mosen efter frysning får en bedre konsistens, hvis du kommer fedstof i på blusset, går det sandsynligvis helt fint. Forskellen i tid er sandsynligvis under et minut og forskellen i næringsindhold bliver sandsynligvis ikke påvirket af betydning. Du skal gøre det, som du synes fungerer bedst for dig:)
Og nej - du skal ikke tilsætte både Kærgården og rapsolie. Det er dog en god idé at variere mellem smør, forskellige smørbare produkter, plantemargarine og forskellige typer af olie f.eks. majsolie, olivenolie, rapsolie og vindruekerneolie.
Håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat god appetit :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske