Svar: Opskrift på musligrød
1. maj 2014
Alder:
8 mdr.
Kære Joanna
Tak for dit brev og dejligt at høre, at du og så mange andre er glade for min bog om børn og mad;)
Mit forslag er, at du vælger dit supermarkeds bedste femkornsblanding, med f.eks. knækkede hvedekerner, rugkerner, hørfrø, sesamfrø og solsikkekerner… og laver en lækker grød ud af dette. Du kan også købe en mysli (ikke honningristet), sikre dig at der ikke er hele nødder eller mandler i og så bruge dette til en grød.
2.5 dl. vand
2 dl. havregryn
½ dl. femkornsblanding
Evt. 5 finthakkede mandler
Sæt blandingen i blød i en gryde natten over.
Kog blandingen op i cirka 5 minutter ved moderat varme.
Tilsæt fedtstof og bland til en passende konsistens ved at komme lidt mælk i.
Rigtig god appetit:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske