Brev:
Bliver gal til måltiderne og leg
8. december 2004
Alder:
12 mdr.
Bliver gal til måltiderne og leg
Vores søn på snart 1 år har altid været glad til måltiderne. Han bliver madet, men har en tallerken med grøntsager han selv kan spise med fingrene. Når vi har madet ham lidt putter vi mad på gaflen og lader ham selv føre den op til munden og det går fint.
Men nu er han begyndt at få et flip under næsten alle måltiderne. Han slår ud efter gaflen og græder. Det kommer som et lyn fra en klar himmel. Bedst som vi sidder og spiser og hygger og rækker ham gaflen bliver han gal/ked af det.
Han plejer at kunne spise en pæn portion, men han får nogle gange disse udbrud efter 5-6 mundfulde (hvor jeg ikke ville tro han var mæt), men det kan da godt være..........
Har du en idé om hvad der måske tænder ham af?
Et andet spørgsmål jeg har er, hvor meget jeg bør forvente jeg kan lege "sammen" med ham i den alder han har nu?. Jeg ved at børn imellem leger de ikke sammen men ved siden af hinanden. Han gider ikke ride-ranke og andre lege, men vil hellere kravle/gå rundt og udforske. Jeg er bange for han føler sig understimuleret, men han gider ikke sidde hos mig længere tid - kun hvis vi skal læse bøger.
Hej-hej