Brev:
Siddetid, genetik og skemad
9. december 2004
Alder:
4 mdr.
Siddetid, genetik og skemad
Kære netsundhedsplejerske!
Jeg har en dejlig dreng på 4 måneder og der er ingen problemer med ham, men jeg har et lidt nysgerrigt spørgsmål: Hvornår kan man være nogenlunde sikker på øjen- og hårfarve? Faderen er mørk med brune øjne og jeg er lys med blå og indtil videre er drengen kommune/gylden og blåøjet (dog meget mørke).
Og så et mere alvorligt: han er meget glad for at sidde, både på skøddet og i skråstol og autostolen er også helt ok, men han får naturligvis ikke lov at sidde alt for længe af gangen - MEN nu er det jo snart jul og vi skal til Jylland og derfor køre
rimelig langt - hvor længe må han sidde i autostolen af gangen?
Og så til sidst: hvornår anbefales det at starte på skemad? Han bliver ammet fuldt ud uden problemer men er begyndt at kigge ret interesseret på os når vi spiser - betyder det noget andet end almindelig underholdning?
Venlig hilsen Rikke