Svar: Olie i økologisk købe baby mad
6. maj 2014
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :)
Det er dejligt, at du går så meget op i maden til din datter :)
Du må meget gerne opvarme den færdiglavede babymad til din datter. Varme middagsretter smager ofte bedre end kolde og de fleste af produkterne er lavet sådan, at de netop er beregnet til opvarmning.
De fleste produkter kan opvarmes i en gryde eller man kan opvarme dem på en tallerken i en mikrobølgeovn. Du skal huske at røre godt i maden og mærke efter at temperaturen er passende før servering. Det har ingen betydning i forhold til opvarmning, at der er tilsat fedtstof til maden. Du kan altså trygt varme maden op, selvom der er olie i retten :)
Når og hvis du følger anbefalingerne der står på glas og pakker, så kan du gå ud fra at tilberedningen er i orden.
Fortsat god appetit :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske