Brev:
Blød overgang fra blendet skemad til at sidde med en agurk?
6. maj 2014
Alder:
6 mdr.
Blød overgang fra blendet skemad til at sidde med en agurk?
Kære Helen.
Vores datter er nu seks måneder og må derfor iflg din bog nu få en masse forskellige ting.
Som en ægte Løvemor er jeg lidt bekymret for overgangen fra kun at have fået blendet skemad til at du skriver, at hun nu selv må få en agurk og sidde med og gumle på.
Er der ikke en stadie imellem de to ting? Jeg syntes det virker noget drastisk hvis jeg skulle give hende en agurk nu hvor hun aldrig har haft noget andet end blendet mad i munden?
Som jeg læser din bog, betoner du vigtigheden af at skemaden stadig blendes i nogle måneder endnu (har jeg misforstået?) og derfor synes jeg det er lidt underligt, at det samtidig skal være tid til at sidde med rugbrødsbjælker og agurkestykker?
Jeg tænker på om jeg måske skulle have en periode hvor jeg bare moste hendes mos med en gaffel, i stedet for at blende mosen, så hun får en oplevelse af lidt grovere konsistens inden?
Muligvis er jeg bare totalt pylret, men jeg kender en hvis lille barnebarn døde af at blive kvalt i en hel vindrue og det er bare så uacceptabelt ulykkeligt og sørgeligt, så jeg er - for at sige det ligeud - skide bange for at hun skal få maden galt i halsen.
Tak for hjælpen :)