Brev:
Flytning = flytte skole?
7. maj 2014
Alder:
6 år, 8 mdr.
Flytning = flytte skole?
Hej Helen
Jeg sidder med et kæmpe dilemma, som roder rundt i mit hovede.
Sagen er at vi har fundet et hus vi gerne vil købe, i en by der ligger 9 km fra hvor vi bor nu. Min ældste søn på 6 er et af de her ekstra sensitive børn. Han går i skole tæt på hvor vi bor (1 km). Skolen er på alle måder fantastisk, og min søn stortrives der. Han er så tryg og glad og har mange gode venner. Han elsker SFO'en som på mange måder er ressourcestærk med mange pædagoger, fantastiske udeområder, udeværksted og mange spændende aktiviteter. Samarbejdet mellem skole og SFO er også unikt og et system som vist kun eksisterer på denne skole.
Men køber vi huset, kommer han til at høre til en anden skole. Mit dilemma består i: Skal han skifte skole, og dermed skabe nye venskaber, der er tættere på hvor han bor, og gå i den nye skole som har en helt anden grundstruktur, og som jeg jo med gode grunde ikke kan vide om er lige så fantastisk som den skole han går på nu. Eller skal vi lade ham blive i den skole han går nu som han kender og elsker og hvor alle hans venner er. Jeg vil sagtens kunne køre ham til og fra legeaftaler, hvis han bliver på sin nuværende skole.
Jeg er så meget i syv sind, for jeg vil jo gerne at han skal skabe gode, stabile relationer, men jeg ønsker også at han går på en fantastisk skole med et højt fagligt niveau og hvor han er tryg og glad.
Måske handler det i virkeligheden om at jeg ved hvad han har, men ikke hvad han får hvis han skifter. Og beslutningen virker så endelig…. man skifter jo ikke bare tilbage igen hvis ikke det nye er ligeså godt.
Du behøver ikke optage mit brev i brevkassen, men jeg vil gerne høre din mening, da jeg bare har en lang diskussion inde i mit hovede.
Mange kærlige hilsener
En mor
- der ikke altid elsker at skulle tage beslutninger