Svar: Super søvn!
11. december 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Dianne
Tak for din tilbagemeldig, det er altid dejligt at høre, når det hele går fremad og mine råd har hjulpet.
Det er netop fra 6 mdr´s alderen og frem mod 9 mdr´s alderen at mange børn begyndet at kunne nøjes med to lure i løbet af dagen i stedet for 3. Lige nu synes jeg derfor du skal fortsætte som hidtil, men i løbet af den næste tid, kan du se om ikke det er muligt at køre en anden rytme ind, så han med tiden kan nøjes med to daglige lure.
I takt med at han bliver ældre og du er opmærksom på hans ændrede behov, så tror jeg der vil ske en ændring. Også fordi vi jo samtidig går en tid i møde, hvor der er mange besøg rundt omkring hos venner, famlilie, vi får gæster osv. og så ændres rytmen ofte af sig selv.
Han vil sikkert nyde at følge lidt mere med i julemenageriet, men samtidg vil han naturligt også blive mere træt af alle de forskellige indtryk. Prøv derfor at se på ham dagligt og derudfra vurdere om han skal puttes for ikke at blive overtræt, eller om han kan være lidt mere vågen og med og på den måde få skiftet fra 3 lure til 2 dagligt.
Det vil være naturligt at han i en periode vil skifte lidt imellem sine behov, således at han nogle dage vil kunne sove 2 lidt længere lure og andre dage har behov for 3 lure eller muligheden for at 'powernappe' lidt. Fleksibiliteten skal der fortsat være plads til.
Fortsat held og lykke og rigtig glædelig jul til jer også.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske