Brev:
Min dreng river i håret!
11. december 2004
Alder:
9 mdr.
Min dreng river i håret!
Hej Helen
Min dreng på knap 9 mdr. river meget voldsomt i især MIT hår!
Han har utrolig mange kræfter og mener naturligvis intet ondt. Men han er så voldsom, og når han først har fat, så slipper han ikke igen. Således river han kæmpestore totter hår af! Det gør helt vildt ondt, og mange gange bliver jeg utrolig frustreret og vred over det, men han forstår det jo ikke.
Når han er træt, så nulrer han mit hår lige så forsigtigt. Når jeg putter ham om aftenen, så får dette ham til at falde helt til ro. Det er ikke noget, vi har vænnet ham til fra lille - tværtimod. Jeg var - og er stadig - meget modstander af det, og jeg aner ikke, hvor han har fået den ide fra. Men lige så snart han er hos mig, så griber han efter mit hår og flår til.
Han griber også efter farens hår, men det er kort, og han mister hurtigt interessen. Også huden i ansigtet bliver der flået i, så vi har røde mærker over det hele, men mit hår har den største interesse.
Det hjælper ikke at sætte håret op, så flår han bare elastik og det hele ud, og så gør det faktisk endnu mere ondt!
Jeg har prøvet at holde hans arme under mine, når vi sidder og putter inden sengetid, men det går han helt amok over - han vil have fat i håret.
Hvad skal jeg gøre? Jeg har store bare pletter i hovedbunden, og jeg føler det faktisk lidt som et overgreb, når han er rigtig vild.
Kan jeg vænne ham af med denne vane?
Med venlig hilsen
Ermelin