Svar: Min dreng river i håret!
11. december 2004
Alder:
9 mdr.
Kære Ermelin
Nogle børn vælger helt af sig selv denne metode til at finde ro og trøst, andre børn nusser mors ører eller hægter sig fast på hendes halskæde.
Hvis det er stille og roligt, så er det jo i orden, men er det så voldsomt, så du får ondt og også mister hårtotter, så er det jo for meget. Her synes jeg du skal sige av, så han ved at det var for hårdt og gjorde ondt.
Vanen forsvinder normalt af sig selv, men måske kan du aflede ham lidt, eller lade en hårtot hønge løst så han kan sno den og ikke tager fat i det hele, - her bliver du jo et eller andet sted nødt til at sige fra.
Du kan prøve om du kan finde en substitut, noget andet han kan få fat i, en bamse duer måske ikke, men måske en kæde om halsen, som kan holde til et vist træk! Nemt bliver det dog nok ikke.
Måske har andre gode idéer og vil give dem under debatten. Altså idéer andet end at du bliver klippet korthåret, for det burde jo ikke være nødvendigt.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske