Brev:
2 årig bange for fyrværkeri
11. december 2004
Alder:
2 år
2 årig bange for fyrværkeri
Min søn på 2 ½ år er meget bange for fyrværkeri. Han ryster af skræk når han hører fyrværkeri. Det hele startede sidste nytår, da der kom et kæmpe brag ude foran vores hus. Vi blev selvfølgelig også meget forskrækkede, og det samme gjorde han. Jeg tror, at det han også blev forskrækket over, var at se vores reaktion på braget.
Der har nu været en del aftener hvor der har været lidt fyrværkeri, ikke noget voldsomt eller højt. Han vågner af det, og så skriger han, og når vi kommer op til ham så klamrer han sig til os. Han er virkelig bange. Vi har prøvet at snakke med ham om at det ikke er farligt, osv. Men det hjælper ikke.
Hvad skal vi stille op. Det er bare så synd at han skal gå et nytår/optakten til nytår imøde med den skræk. Det vil jo også betyde at han næsten hver aften skal vækkes flere gange.
Kan det hjælpe at lade ham se/høre på lidt fyrværkeri som min mand skyder af når det er lyst. Så han kan se at det ikke er noget vi er bange for. - eller vil det gøre det hele værre.