Brev:
Videre med mad - 8½ mdr.
11. december 2004
Alder:
8 mdr.
Videre med mad - 8½ mdr.
Kære Helen
Det går p.t. rigtig godt hjemme hos os, men derfor har jeg alligevel brug for dit besyv hvad angår maden. Min lille pige er 8½ mdr. og vejer 10 kg. En typisk dagskostplan ser således ud:
5.30: 150-200 ml allomin (så sover hun nemlig 1½ time længere...)
9: havregrød med frugtmos
1 times lur
12: frokost, fx øllebrød, bananmos og leverpostejshapsere
14.30: 150-200 ml allomin
2 timers lur
17.30: aftensmad, fx kartoffel-grøntsagsmos evt med kød/fisk
18.45: 250 ml vælling
19: i seng
Hun får vand at drikke til alle måltiderne. Havregrøden laver jeg på allomin. Kan jeg skifte det ud med sødmælk? Hun kan ikke lide yoghurt. Nogen gange får hun ost på sine frokosthapsere. Med andre ord, den mælk hun får, får hun gennem de flasker hun tilbydes. Er det måske alligevel i overkanten?
Det mit spørgsmål egentlig mest drejer sig om er hendes morgen- og aftenflaske. Hvornår bør jeg lave om på dette? Jeg kunne godt tænke mig at hun ikke fik den der morgenflaske, så vi kan spise morgenmad lidt tidligere. Kl 9 er jo ren direktørtid hvis dagen skal hænge sammen når min barsel slutter.
På den anden side synes jeg det er dejligt at morgenen kan begynde stille og roligt med lidt leg uden at hun er ved at dø af sult. Aftenflasken er heller ikke et direkte problem, men store piger skal vel ikke have vælling at falde i søvn på?!
Hun sover som en engel om natten, så jeg tror faktisk hun får rigeligt indenbords i løbet af dagen. Alligevel synes jeg ofte jeg hører om et fjerde skemåltid. Hvor dog? Og hvad? Hun er som sagt ikke meget for yoghurt...
Håber du har et par tanker omkring min lille piges madvaner.
Bedste hilsner lillia
PS Her til morgen smagte hun min friskpressede appelsin og var helt syg med det. Hvis hun fik lov, bundede hun gerne hele glasset. Er det i orden? Eller...?!