Brev:
Vil ikke drikke vand
30. maj 2014
Alder:
7 mdr.
Vil ikke drikke vand
Kære Helen.
Min lille dreng vil ikke drikke vand. Jeg føler jeg har prøvet alt, men han har ingen interesse i vand og skubber koppen væk når jeg tilbyder ham det, og græder hvis jeg prøver at insistere.
Jeg har prøvet med alm. kop. snapseglas, alm. glas, vand i sutteflaske og tudekop. Tudekoppen har mest succes, men det bliver ikke til mere end max 50 ml. på en dag hvis vi er heldige. Sutteflasken skubber han også væk så snart han opdager det er vand. Har også prøvet den sunde drikkedunk, men det kan han ikke finde ud af, og igen - han er ikke interesseret.
Jeg laver som regel mos og grød lidt tynd med vand for at få vand i ham den vej, men han vil langt hellere have mos/grød hvor der er lidt mere struktur i, altså ikke for meget vand.
Jeg ammer stadig og tør ikke trappe ned så længe han ikke vil tage vand.
Skal jeg holde mig til en slags kop?
Det skal tilføjes, at han har fået laktulose (og sveske) i to måneder og har meget hård afførring og det er ubehageligt for ham når han skal af med den :( Jeg mistænker lidt væskemangel som årsag. Han vil kun "på toilettet" når jeg har taget bleen af ham og ligger med benene oppe. Men han græder stadig nogle gange når han skal presse og det er så synd :(
Skal jeg regne med at han drikker, hvis han har brug for det?
Kærlig hilsen
Den stædiges mor