Svar: Popcorn
11. juni 2014
Alder:
11 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :)
Nogle gange er det en rigtig god idé at læse, blive klogere - andre gange virker det modsat og man bliver blot ekstra nervøs…
Jeg tror bestemt ikke at din dreng har taget skade af at få popcorn, men det er naturligvis en god idé at du er opmærksom på at netop popcorn er en af de ting, som han ikke bør få. Det samme gælder f.eks. hele nødder som peanuts:)
Det er korrekt at nogle børn har et lidt umodent nervesystem og at deres mave-tarmsystem er lidt længere tid om at modnes. Hos nogle børn hjælper det at give Lactobacillus Reuteri, som er en mælkesyrebakterie, der kan være med til at opretholde en normal tarmflora og mindske mavekneb. Lactobacillus Reuteri findes normalt i modermælk og i vores fordøjelse, men nogle børn har glæde af at få et ekstra tilskud.
Et ekstra tilskud kan gives i form af f.eks. Semper dråber (BioGaia) eller NAN Sensilac (sensitive) som også er tilsat L. Reuteri…
Fortsat held og lykke:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske