Brev:
7 mdr og vil kun spise om natten
15. december 2004
Alder:
7 mdr.
7 mdr og vil kun spise om natten
Kære Helen
Ja, så har vi brug for et godt råd fra dig igen!
Simon er nu 7 mdr. og vi er igang med grødmaden - 3 gange dagligt. Jeg har givet ham risgrød, hirsegrød, havregrød (med frugtmos i) og kartoffel/gulerodsmos - men ligemeget hvad jeg serverer for ham, er det bestemt ikke en succes. Han spiser kun et par skefulde og så er det slut med det. Til dessert får han nogle gange noget frugtmos, og det kan han spise lidt mere af, men ikke voldsomt meget!
Skal jeg blive tålmodigt ved med grøden, evt putte mere mos i? Eller måske prøve noget andet grød?
Jeg har prøvet netop at starte med 'begynder-grøden' for derefter at gøre maden mere grov, og ikke så findelt, men han er jo slet ikke blevet dus med risgrøden, der jo skulle være den man starter med. Så jeg tør endnu ikke at gå over til den mere 'rigtige' voksenmad... (Øllebrød, mosede grøntsager, kødboller osv)
Jeg bliver ret frustreret over at han spiser så lidt, også fordi han heller ikke synes at flasken med Allomin 2 (som jeg tilbyder ham efter hver gang grød), er særlig spændende, det er kun få gange at han vil have den.
Derimod er han vældig sulten om natten, og kan spise (fra kl 19-07) 400ml vælling og 400 ml Allomin 2 - og det er vel et tegn på at han ikke bliver 'fyldt godt nok op' om dagen?
Vi har forsøgt at give ham vand, istedet for mælk, fra kl 00 - 06, for derved at vende hans spiserytme - men det har ikke hjulpet på den manglende lyst til at spise grød... Hvad i alverden skal vi gøre for at få en nogenlunde ordentlig spiserytme - og gerne om dagen!?
Simon vejer 10,5 kg og er 73 cm - så han sulter ikke...
Endnu en gang tak for dine altid gode og brugbare råd - og rigtig god jul :-))
Hilsen Simons mor