Brev:
Hysterisk gråd uden grund - 18 mdr
15. december 2004
Alder:
18 mdr.
Hysterisk gråd uden grund - 18 mdr
Hej Helen
Nu er vi ovre al sygdom, hvor vores søn ikke har sovet igennem i over 2 mdr - men NU sover han :-) Tak for dine råd vedr putning - nu sover han til middag i vuggestuen uden problemer (siger shhh med fingeren foran munden når vi slukker lyset) og om aftenen bruger vi udover dine råd nu også shhh metoden og han falder i søvn næsten selv uden problemer. Det forstår han altså :-)
Men han er begyndt at få de mærkeligste gråd-anfald... Jeg ved at han jo er i en alder hvor de hysteriske anfald bliver flere og flere og dem tager vi med ro - hvis vi har sagt nej accepterer han det tit og andre gange smider han sig på gulvet i vrede. Og det er ok.
MEN han er begyndt at få disse "anfald", hvor han opfører sig på samme måde, men uden nogen som helst grund! Hvis han f.eks. vil have en banan så får han en banan, men når han så får den, så begynder det og det er ikke som de "almindelige" hysteriske udbrud, som er overstået i løbet af nogle minutter. Dette kan fortsætte i 20 min. hvor han kører sig selv mere og mere op og går fuldstændig i selvsving. Han peger først det ene sted hen (hvor vi så går hen) og så det andet sted hen, altså aner han ikke hvad han vil.
Igår fandt jeg for første gang en metode, når han på den måde går i selvsving og det var - efter at have krammet ham i 4-5 min uden resultat - at tage ham på hoften og fortsætte med det jeg var igang med (f.eks. lave mad eller pakke ud) og så fortælle ham om det samtidig. Altså afledning, som jeg ellers ikke er fan af. Det virkede... Men han var stadig lige på vippen længe efter, altså skulle der ingenting til at vælte hans verden.
Hvad tror du det kan være? Er han bare træt? Tørstig? Når vi tilbyder ham noget bliver han bare endnu mere vred/desperat/ked.
Han har haft store smerter i forbindelse med hjørne/kindtænder den sidste tid - kan det stadig være det der trykker? At han pludselig får enormt ondt?
Vi har ikke "ulvetime" herhjemme og har ikke travlt - hvad kan det mon være og hvad kan vi gøre for ham?
Hej fra Iben