Brev:
6 måneder, søvn og rytme
18. juni 2014
Alder:
6 mdr.
6 måneder, søvn og rytme
Hej Helen
Så kommer der et nyt spørgsmål :)
Vores dreng er nu 6 mdr gammel og spiser mere og mere alm mad, da han startede som 5 mdr med grød.. Vi varierer så meget vi kan med grød, grøntsagsmos og frugt... Han startede med at sluge alt i sig - også gerne to portioner, men her på det sidste gider han næsten ikke spise bare en portion... Hvad kan det pludselig skyldes? Samtidig kæmper vi med grøntsagsmosen, selvom jeg har prøvet nærmest alle variationer...
Og hvordan vil du anbefale at sprede hhv mælk/flaske og så rigtig mad ud på en dag i forhold til søvnrytmer osv?
Og så er der det med søvnen... Han har utrolig svært ved at overgive sig og det tager ofte lang tid at få ham til at sove - både om dagen og aftenen.. Når han så endelig falder i søvn om aftenen (ca kl 19-20) sover han dog igennem.
Men selvom vi har indført fast putte ritual med bad, nattøj, flaske, godnatsang - så tager det stadig en evighed at få ham til at falde ned og overgive sig til søvnen..
Hvad kan vi gøre både dag og nat for at hjælpe ham bedre til at falde hurtigere i søvn?
Og hvordan introducerer vi bedst, at han sover på eget værelse fremover?
Med venlig hilsen
Morgans mor :)