Brev:
Utryg ved andre børn
15. december 2004
Alder:
6 mdr.
Utryg ved andre børn
Kære Helen
Jeg har en søn på 6 mdr. De sidste mange gange vi har været i mødregruppe, har jeg observeret at han absolut ikke er ligeså udadvendt som de andre børn. Med de voksne er der ingen problemer, han vil gerne over til dem - selvfølgelig skal han lige se dem an først. Børnene derimod er det straks værre med.
Hver gang han bliver lagt ned på legetæppet til dem, begynder han at pjevse og siger de noget, begynder han at græde. Jeg kan tydeligt se at han bliver utryg og synes derfor også det er synd for ham, men jeg kan ikke lade være med at være lidt nervøs for hvad fremtiden viser:)
Jeg er godt klar over at børn i den alder ikke leger sammen, men når jeg kigger på de andre børn, kan jeg se at de kan sidde/ ligge og røre ved hinanden og "bytte" legetøj osv. Det kan Frederik bare ikke. Faktisk vil han helst være lidt væk fra de andre.
Hvad skal jeg gøre for at hjælpe ham eller skal jeg i det hele taget gøre noget.
På forhånd tak og glædelig jul
Kærlig hilsen
Frederiks mor