Svar: Utryg ved andre børn
15. december 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Frederiks mor
Det er meget normalt at børn i den alder er lidt reserverede og også begynder at græde, når andre børn græder eller siger meget høje lyde. Det behøver bestemt ikke at betyde noget fremover.
Jeg synes du skal prøve at sidde med ham, så han er hos dig, sin trygge base, hvor han kan se de andre børn, eller sætte dig på gulvet ved siden af ham, når han ligger hos de andre, så han kan se dig og ved at du er helt i nærheden.
Jeg er sikker på at tiden vil arbejde for jer. Lige nu har han bare behov for den tryghed det er at vide at du er der, hvor han gerne vil have dig.
Også god jul til dig:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske