Brev:
Spisevaner og nok mælk
19. december 2004
Alder:
6 mdr.
Spisevaner og nok mælk
Kære Helen,
Mange tak for en god og inspirerende brevkasse.
Vores datter er nu knap 6 måneder og godt i gang med skemaden - 2 måltider om dagen. Og det har været en succes fra starten både grød og mos er gledet ned uden problemer. Men det har samtidig betydet, at hun ikke længere rigtigt vil tage sine flasker længere. (Hun har aldrig været den store spiser, men hun har da næsten fordobblet sin vægt på 5 måneder (ved fødsel 3180 g og ved 5 måneders undersøgelse 6,3 kg)).
Hendes måltider på en typisk dag er således:
3.00: 120-150 ml allomin 1
7.30: 100-120 ml allomin 1
10.00: Grød med frugtmos samt vand af et lille glas. Hun får tilbudt flaske, men tager max. 50 ml og oftest kun 10-20 ml.
12.30. 100-120 allomin 1
15.30. 100-120 Grøn allomin
18.00: Mos samt vand af lille glas
19.30; 100-120 ml allomin 1
Det sker dog at hun spiser 150-170 ml, men det er sjældent. Hun spiser således kun ca. 100-120 ml allomin 1 ved de måltider, hvor hun ikke får grød eller mos. Jeg er derfor usikker om vores datter får nok mælk. Hun får også mælk i grøden og mosen, men det er jo ikke alverden.
Glædelig jul og godt nytår.
Med venlig hilsen
Nete