Svar: Spisevaner og nok mælk
19. december 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Nete
Ud fra din plan får din datter min 500ml mælk ofte mere og derudover mælk i grød/mos, som også skal tælles med. Du har ret i at det ikke er de store mængder, men umiddelbart er det i orden i og med at du jo tilbyder hende og lader hende selv tage, hvad hun har behov for.
Vand kan du bruge som tørstslukker imellem måltiderne og så tilbyde hende mælk af kop til måltiderne også. Derudover så kan hun jo, når hun bliver 6 mdr. begynde at få havregrød og øllebrød, begge to grødtyper som også kan serveres med mælk på.
Jeg synes derfor at det lyder fornuftigt.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske