Brev:
Lidt om jern og kost
22. december 2004
Alder:
6 mdr.
Lidt om jern og kost
Hej
Jeg vil så vidt gerne undgå at gi' jerndråber. For det første, er der 1 slags jerndråber, som indeholder parabener, det andet produkt smager grufuldt og for det trejde, så gi' det ret så hård mave, hvilket ikke er særlig rart for de små pjok.
Jeg prøver derfor at komme op på de min. 400 ml. mme (blå allumin 1), som både tilbydes i flaske, kop ved måltider og al mad blandes med MME, men det er stadig lidt svært, at nå de 400 ml, da lillemanden er begyndt at sove igennem, sådan nogenlunde, og han plejede at tage de 200 ml. om natten - er det andet man kan gøre, eller er løsning bare jermdråber?
Findes der evt. noget naturprodukt, som er lige så godt?
Et andet spørgsmål, hvornår må de få cultura? Og kan jeg give ham små ostehapsere, den smilede ko, vist nok lavet på skummetmælk, eller skal det være ost på sødmælk?
Ud over det MME han drikker får han vand, hvilket vel er godt, så han får al den væske han har brug for.
Jeg synes altså det er svært ikke at tænke meget over, hvor meget mme de drikker. Man bliver tuedet ørene fuldt at de skal ha' så og så meget, men min lille dreng er ikke den store mælkedrikker, så er der andet man han give ham, så han får de vitaminer, kalk og mineraler, han har brug for?
Rigtig go jul og godt nytår.