Svar: Nytårs aften
27. december 2004
Alder:
7 mdr.
Kære Camilla
I en alder af 7 mdr. er det begrænset, hvor meget din lille pige overhovedet vil få ud af nytårs aften. Jeg synes derfor I skal forsøge at holde det hele på så 'almindeligt' et plan som muligt. Det vil sige, få gæster, hygge jer, lade hende være med og lade hende sove på tidspunkter som hun plejer. Hun behøver ikke være vågen til fyrværkeriet kl. 24.
Tag tingene som de kommer og se hvordan hun reagerer. Hun bruger dig som sin rollemodel og hvis du tager det roligt, når/hvis hun bliver forskrækket, så tager hun det også mere roligt.
Sover hun og vækkes af bragene og dermed giver udtryk for at være bange, så må du tage hende op og sidde med hende og berolige hende, så hun følger sig tryg i din favn, imens bragene lyder udenfor.
Håber I får en fornøjelig aften allesammen.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske