Brev:
Kombination af grød og vælling
29. december 2004
Alder:
5 mdr.
Kombination af grød og vælling
Hej Helen
Jeg har en søn på 5½ mdr., der vejer 6.8 kg og måler 67 cm. Han er født 6 uger for tidligt, men har ikke haft andre problemer en lidt forstoppelse/hård mave. Han får 5 ml. laktulose pr. dag.
Mit spørgsmål angår hans nuværende "kostplan" og især kombinationen af både vælling og grød (protein problematikken). Jeg begyndte at give ham vælling da han blev 4 mdr., da han var for svær at mætte med bryst og desuden gylpede ufatteligt meget. Han har det godt med vællingen, der mætter ham så godt, at han kun vågner een gang om natten omkring kl. 03-04. Han er dygtig til at spise mos og grød, hvilket han begyndte på sammen med vællingen.
Hans nuværende kostplan er således ud:
8: 100 ml. grød + tilbud af syrnet allomin i kop (50-100 ml.)
11: 200 ml. syrnet allomin
14: 200 ml. syrnet allomin
17: 100 ml. grønsagsmos + tilbud af syrnet allomin i kop
19: 200 ml. vælling
03: 200 ml. vælling
Det er forskelligt hvor meget han levner, men som regel 0-50 ml. - nogle gange 100 ml.
Hvad siger du til at han både får vælling og grød? Jeg har svært ved at undlade vælling fx. om natten, da han næsten ikke gylper på vælling i forhold til syrnet allomin (selvom det har hjulpet en del med johannesbrødkernemel i allominen) På den anden side er han også dygtig til sin grød, og det er jo den vej udviklingen skal gå. Hvad er dit forslag?
Mange hilsner
Bonnie