Svar: Kombination af grød og vælling
29. december 2004
Alder:
5 mdr.
Kære Bonnie
Jeg synes umiddelbart at det ser fint ud og da din søn trives med vælling til natten, er der intet i vejen for at du fortsætter med dette.
Når han bliver 6 mdr. vil han kunne spise mere varieret og tilvydes lidt mere af jeres mad, f.eks. kogt kød og fisk i grøntsagsmosen, havregrød, øllebrød mv. Det betyder at han stille og roligt i månederne frem vil vænne sig til at spise mere af jeres mad, han vil kunne spise større portioner, han kan få vand/sødmælk af en kop osv. Derfor vil han også kunne klare sig om natten med en tår vand og derfor på dette tidspunkt kunne springe natflasken over. Aftenvællingen kan I dog bibeholde.
Det er altså et spørgsmål om at tingene ændrer sig i takt med at han bliver ældre, så du fortsætter indtil videre som hidtil og når han begynder at spise mere (større portioner) eller måske 3 portioner grød/mos dagligt, samt spiser mere varieret så kan I springe natflasken over. Det behøver du ikke gøre nu.
Fortsat held og lykke med ham og godt nytår.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske