Brev:
Skemad og opkast - 6 mdr.
31. december 2004
Alder:
6 mdr.
Skemad og opkast - 6 mdr.
Jeg har en datter på 6 mdr. Hun vejer lige knap 9 kg, og måler 71 cm.
Vi forsøgte så småt at starte på skemaden da hun var 4 1/2 måned, men det er som om det aldrig rigtig er kommet helt igang. Hun har aldrig brugt sut eller taget en flaske, da det får hende til at kaste op.
Jeg ammer stadig, men vil gerne snart til at have lidt mere fast føde i hende. Problemet er bare, at hun ikke vil spise ret meget skemad... højst nogle få mundfulde - som vi nærmest må lokke i hende - og lykkedes det så endelig, ender det i ca 80 % af tilfældende med opkast. Det er som om hun slet ikke kan kapere konsistensen. Dette er jeg snart ved at være ret frustreret over, da det medfører at hun vågner ret ofte om natten da hendes mave jo dermed er helt tom.
Jeg ammer hende jo selvfølgelig, men det mætter vist ikke så meget mere. Jeg har prøvet alt! Både hjemmelavede og færdigkøbte produkter risgrød, majsgrød, havregrød, hvedegrød, bananmos,...Er hun bare slet ikke klar til skemad endnu?
Jeg har forsøgt med små bitte stykker bolle med smør.. også dette resulterer i brækfornemmelser.!
Hun kommer i seng mellem kl. 20.30-21.00 og vågner meget ofte kl 24.00 og derefter ca hver 2 - 3 time...det er ret hårdt i længden. Vi står op kl. 7.00.
Hvad gør jeg for at vænne hende af med de mange måltider om natten?
En kold tyrker?.. forsøgte forleden men det resulterede i 3 timers kamp, hvor hun tilsidst var så ked af det, at jeg overgav mig, og ammede. Problemet er jo at hun vender sig fra ryg til mave når hun vågner om natten, og hun vil bestemt ikke sove videre på maven.
Hjælp! Hvad gør jeg?
Med venlig hilsen
Rikke