Brev:
Pasning - 6 mdr.
31. december 2004
Alder:
6 mdr.
Pasning - 6 mdr.
Kære Helen
Vores dreng på 6 mdr skal passes. Det er ikke første gang, at dette sker, men første gang, at han skal puttes af andre. Normalt er farmor babysitter, men denne gang er det et vennepar, da hele familien skal til samme fest.
Jeg ammer ham, inden han sover. Nogen gange falder han i søvn ved brystet, andre gange lægger jeg ham vågen i seng. Han har aldrig villet hverken sut eller flaske. Farmor har med nød fået 30 ml (udpumpet brystmælk) i ham, når hun har passet ham.
Min bekymring (som mor til sit føste barn) går på, hvordan sengelægningen vil gå uden amning? Jeg synes ikke at han skal introduceres for flaske, når han nu ikke vil den, og da slet ikke ved sengetid.
Jeg overvejer enten at sige, det må prøves. Altså at putte ham uden amning. Mere fordi, at jeg tænker han må lære det, så vi har mulighed for at deltage i festlige sammenkomster. Den anden og overvejende største del af mig hælder til selv at putte og amme og så komme 3 kvarter senere til fest.
Mest er jeg nok bekymret for at få en utrøstelig dreng, der ikke forstår, hvorfor det nu skal være sådan.
Hans putteamning er mere hygge end decideret sult, da han spiser til aften kl. 17 og bliver lagt ca. 18.30-19.
Da festen bliver holdt i samme by, hvor vi bor har jeg mulighed for at komme hjem, hvis det skulle vise sig at være nødvendigt. Som sagt kan jeg også komme lidt senere. Jeg kan "mærke i min mave", at det er rigtig svært at give putningen fra mig, fordi jeg ikke kan 'give det hele med', hvis du forstår. Her tænker jeg på amningen. Jeg føler, at den er et vigtigt led ved sengetid og giver en god tryghed til natten.
Hvad siger du? Skal jeg bare give los og se hvor bølgerne bærer mig hen? Hvad er din erfaring fra lignende situationer?
Rigtig godt nytår
Hilsen Dianna