Brev:
Faste tider for skemåltider
10. januar 2005
Alder:
6 mdr.
Faste tider for skemåltider
Kære Helen.
Tak for en super brevkasse, men en masse nyttige spørgsmål og svar.
Mingus er snart 6 mdr. og får på nuværende tidspunkt 2 skemåltider om dagen. Jeg ved, at det anbefales, at give disse måltider på samme tid hver dag - velsagtens for at skabe en vis rytme. Jeg er helt med på, at rytmen er vigtig, men jeg synes det er meget forskelligt hvor oplagt Mingus er til ske. Han får altid grød om morgenen - det er altid et udmærket tidspunkt, men det er lidt sværere for mig at finde det faste tidspunkt for mosen. Nogle gange er han oplagt kl. 14 andre gange kl. 17, men det svinger faktisk meget.
Er det en fornuftig prioritering at lade hans humør bestemme tidspunktet frem for en fastrytme, eller skal jeg tilbyde ham den på et bestemt tidspunkt og så droppe skeen og give mælk, hvis han ikke er oplagt? Jeg kan også tilbyde ham ske 3 gange pr. dag og lade 2 og 5 være lige, hvis han ikke er oplagt den ene af gangene.
Mange hilsner
Bonnie