Svar: Faste tider for skemåltider
10. januar 2005
Alder:
6 mdr.
Kære Bonnie
Med den alder Mingus har, synes jeg det vil være bedst at lade tidspunkterne styres lidt af hvordan hans humør er. Der er ingen idé i at servere grød og mos, hvis du oplever ham som uoplagt, så hellere førsøge på et andet tidspunkt.
Det vigtigste er at han oplever det at spise som noget positivt og rart og har lyst til at forsøge sig, både med flere måltider og nye smagsoplevelser.
Det er fint at forsætte med to måltider skemad dagligt, når du så fornemmer at han godt kan kapere lidt større måltider, så kan du forsøge med tre måltider dagligt. Alt efter hvornår man begynder med at introlducere skemad, spiser børn jo forskelligt. Omkring 7 mdr´s alderen vil de fleste børn spise 3-4 måltider skemad dagligt.
Individuelle hensyn skal også tages på de måde at Mingus måske nogle gange vil være vældig oplagt og interesseret i at spise, smage maden fra din tallerken osv. Andre gange glider der ikke ret meget ned. Sådan har vi det jo også selv. Nogle gange spiser vi meget og andre dage er apetitten nedsat:o)
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske