Svar: Vægtstagnering
10. januar 2005
Alder:
6 mdr.
Kære Bonnie
Din lille dreng har haft en fin vægtøgning og det er mit indtryk at mange børn netop i kostens overgangsperiode stagnerer lidt vægtmæssigt. Det samme sker ofte omkring 9 mdr´s alderen, hvor barnet begynder at bevæge sig mere rundt.
Du beskriver din dreng som smilene og glad og i fin udvikling i øvrigt, så jeg tror du skal se tiden an. Tænk på at han nu bruger en masse energi på at trille, rulle, få fat i sine fødder osv. og han har jo taget flot på frem til nu.
De små hyppigemåltider er vigtige og det er vigtigt at du tilsætter ekstra fedtstof til den hjemmelavede mad. Det er godt at gøre som nu, at tilbyde mindre portioner. Du kan måske forsøge at øge ham til 3 måltider dagligt, det kommer an på, hvordan han i øvrigt er interesseret i maden og hvor meget du fornemmer at han kan rumme.
Som sagt tror jeg du skal se tiden lidt an. Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske