Brev:
Frugtmos på grød eller ej?
15. januar 2005
Alder:
5 mdr.
Frugtmos på grød eller ej?
Hej,
Jeg begyndte igår at give min datter, på 5½ måned, majsgrød....
Bare for at prøve, for hun virker ikke som om hun er mælke-umættelig endnu.
Det går også fint nok, og hun vil gerne spise grøden, når det ellers når helt ind i munden. Hun spiste faktisk 3/4 dl idag.
Jeg ammer ellers 100% og har tænkt mig at blive ved med at amme så lang tid som muligt.
Når sundhedsstyrelsen anbefaler amning til 6 mdrs alderen, menes der så 100% eller er det iorden at man også begynder at give grød, så længe man bare bliver ved med at amme?
Men jeg er blevet i tvivl om om frugtmos er godt for hende, eller om man kun/for det meste blander det i grøden, hvis barnet ikke vil spise grøden alene/uden.
For hun spiser jo majsgrøden fint, så jeg "behøver" vel ikke frugtmos, eller har hun brug for frugtmos også?
Personligt synes jeg at det er lidt som at spise aftensmad med slik på. Men er det ekstra godt for hende med lidt frugtmos, så giver jeg det jo gerne.
Catrine