Brev:
3½ mdr. gammel og overgangskost?
15. januar 2005
Alder:
3 mdr.
3½ mdr. gammel og overgangskost?
Min søn, der er 3½ mdr. gammel og vejer 7 kg, får MME som eneste ernæring. Han trives fint og var begyndt at sove igennem op til 8 timer ad gangen. Nu vågner han imidlertid hele tiden, også på tidspunkter, der plejer at være "søvn-sikre".
Han tager uændret mængde ved måltiderne, dvs. ca. 120-160 ml (ved kl. 20-måltidet dog ofte 220 ml) og kan ikke nødes til at tage mere. Men som sagt melder han sig nu med 2-3 timers intervaller også hele natten igennem. Vi har forsøgt at "spise ham af" om dagen, men uden effekt på nattemønsteret. Der er ingen tvivl om, at han er sulten når han vågner om natten, vi har forsøgt at aflede ham på diverse måder, men det er sult - og når han har spist falder han straks i søvn igen. Om dagen sover han mindre end tidligere - ofte 3 lure af max 1½ time.
Mit spørgsmål er så: kan jeg begynde at tilbyde ham smagsprøver (som supplement) af f.eks. majsgrød eller hirsegrød og se om det mætter ham bedre?
Med venlig hilsen
Marianne