Svar: 3½ mdr. gammel og overgangskost?
15. januar 2005
Alder:
3 mdr.
Kære Marianne
Det anbefales normalt ikke at begynde på skemad og vælling før 4 mdr´s alderen, men din dreng lyder sulten, så derfor må du vurdere om du vil forsøge med noget andet lidt før tid.
Alternativt kan du forsøge med en erstatning, som mætter lidt mere, f.eks. gul allomin som er lavet på rismel.
Almindelig vælling kan også være en mulighed, men som du beskriver ham, lyder det ikke som om at dette vil mætte ham nok, snarere at der skal mere rigtige smagsprøver til. Igen må det være et forsøg værd.
Du kan på apoteket købe bogen 'Mad til spædbørn og småbørn' som varmt kan anbefales.
Fortsat held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske