Brev:
Vil ikke ha' rigtig mad
16. januar 2005
Alder:
10 mdr.
Vil ikke ha' rigtig mad
Hej
Min datter på 10,5 mdr. trives meget fint, pludrer, leger, kan gå få skridt alene, kravle på trapper, etc.
Problemet vi har nu er, at jeg siden hun var ca. 7 mdr. har prøvet at give hende brød, ost, ris, pasta, og andre let-spiselige ting, men enten skovler hun det lige så hurtigt ud igen med tungen, eller hun samler det derinde (mor tror så, at hun har spist det!), og så kommer det lige så fint ud igen med tungen. Ærter, majs etc. bliver leget med, alting mast inde i hånden. Istedet spiser hun alt, hvad der leveres på glas samt grø lavet på "pose-pulver"!
At drikke af kop med tud er heller ikke noget hun synes er spændende.
Både drikke og spise "rigtig" mad ender altid i et utroligt svineri, og nærmest ingenting ender indenbords.
Den anden ting er, at hun altså ikke har 5 våde bleer om dagen! Som sagt trives hun meget fint, men hun er ikke meget for andet end sin flaske med mme. Jeg har givet hende flaske med meget fortyndet æble- eller appelsinjuice, og også prøvet med rent hanevand (både koldt og lunkent). Af og til kan hun godt tage 50 ml, men det flytter jo ikke så forfærdeligt meget.
Har du nogle ideer til hvordan jeg efterhånden kan komme ordentlig igang med brødhapser og andet af vores normale mad? Det er ved at blive for meget med det utrolige griseri hun leverer hver gang jeg prøver. Det skal hver gang ende med en tur i badekar og en gang hovedrengøring.
Sidste ting: hvornår går børnene i gennemsnit fra 2 lure/dag over til en over middag?
Mange tak for svar, og rigtig godt nytår!
Med venlig hilsen
Merete