Brev:
Fedtstof i maden?
16. januar 2005
Alder:
10 mdr.
Fedtstof i maden?
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål ang. fedt i maden.
Vores datter på 10 måneder har siden sin 6 måned ikke taget på. Hun havde dog en kanonstart fra 3122 gr. til 9115 gr., men siden da har vægten stået stille. Hun er glad og i fuldt vigør, kravler, står og pludrer lystigt. Hun sover 3 timer om dagen og har en ok nattesøvn.
Hun er dog netop kommet over en RS-virus, hoster lidt men har det fint.
Hendes far mener, at hendes mad ikke behøver ekstra fedtstof, hvis den i forvejen er "fed". Dvs. sovsen er lavet på smør, brødet smurt med leverpostej eller flødeost eller der er godt med sky fra kødet i maden.
Jeg er af modsat mening, og mener, at hun behøver den ekstra smørklat/olie i maden, så fedtkoncentrationen i hendes portion kan blive høj nok.
Hvad mener du?
Hun får en skefuld tran, som hun elsker, hver dag :) Tæller det med i fedtregnskabet?
Med venlig hilsen
Lene