Brev:
Først var grød OK, nu er det ikke
17. januar 2005
Alder:
5 mdr.
Først var grød OK, nu er det ikke
Hej,
I mit spørgsmål om "frugtmos eller ej", som jeg skrev til dig for 1 uge siden, var vi lige begyndt at give min datter majsgrød og i 4-5 dage spiste hun ml. 3/4 og 1 dl. majsgrød tilberedt med vand, modermælk og solsikkeolie eller smør.
Men så var det nemme også slut, for den 5. eller 6. dag var munden lukket og hun blev nærmest hysterisk, hvis jeg nærmede mig med skeen.
Jeg var bange for at give hende en dårlig start på det at skulle spise fast føde, så jeg turde ikke tvinge maden i hende, fx. ved at dirke skeen ind i munden på hende.
Jeg prøvede istedet at lave risgrød og hun så aldeles misfornøjet ud, da det kom i munden. Jeg prøvede at tilsætte HIPP købe-pæremos, for at se om det hjalp, men så blev der vrænget endnu mere på næsen. Pæremos uden grød, var også anledning til et besynderligt, misfornøjet ansigtsudtryk. Måske var det for surt.
Så tænkte jeg at jeg ville prøve at lave majsgrød igen, denne gang med smør, som hun havde guffet fint i sig for nogle dage siden, men igen var munden lukket.
Hun bliver 6 mdr. gammel om en uges tid og jeg ammer stadig 100%.
Hvad skal næste kapitel i "fast-føde-historien" være?
Skal jeg prøve at købe købe-grød? Skal jeg holde pause eller?
De sidste 4 dage har jeg ikke givet hende grød.
Jeg vil jo nødigt give hende dårlige oplevelser med skeen, som hænger ved. Hver gang jeg har givet hende grød, har det været om aftenen ved 18-19 tiden, jeg har ammet hende først (så hun ikke var for sulten), sat hende i skråstolen, prøvet at made hende og derefter ammet hende igen til sidst. Er der noget galt med proceduren?
Catrine