Svar: Juniordyne til dreng på 6 mdr.
18. januar 2005
Alder:
6 mdr.
Kære Bonnie
Det er svært at sige om du skal forsøge med juniordynen, eller om det er for tidligt. Umiddelbart er han jo stadig et lille myr. Har han natdragt på, når han sover, som kan hjælpe ham til at holde sig varm, når han sparker dynen af? Det er altid en god idé med en natdragt og ikke kun lade ham sove i en bodystocking. Det er også med til at 'give lidt hold' på barnet.
Med hensyn til at binde dynen fast, så tror jeg ikke at han kan trække den op foran ansigtet, men han kan jo godt myre så meget rundt at han kommer under dynen og hvis den så er bundet fast og han ikke kan få den væk med at 'virre' med armene, så er det jo næsten værre. Jeg synes derfor ikke du skal binde dynen fast. Alternativt kan du bukke den på midten, så han kan nå at ligge på den, samtidig med at han har den over sig, men om den så gavner...tja...ellers må du vente til han blive lidt større. Det er som sagt en vurderingssag og det kan jo i sidste ende komme an på en prøve.
Måske andre vil give deres erfaring til kende i debatten?!
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske