Svar: Vitamintilskud til dreng
20. januar 2005
Alder:
13 mdr.
Hej med dig
Det er korrekt at de almindelige anbefalinger til danske børn vedr. vitamin og jerntilskud går frem til 1 års alderen. Herefter regner man med at barnet spiser så varieret at det vil kunne få sit behov for vitaminer dækket igennem kosten.
Kosttilskud og naturlægemidler anbefales umiddelbart ikke, men ønsker man at sikre sit barn et ekstra tilskud af vitaminer og mineraler, så kan man købe tyggetabletter til børn fra 1 års alderen.
I begyndelsen kan en sådan tbl. knækkes over/deles i 4 stykker, så barnet ikke får den galt i halsen, men med tiden vil barnet kunne finde ud af at tygge tabletten.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske