Brev:
Tænder og søvnproblemer - fortsat
22. januar 2005
Alder:
7 mdr.
Tænder og søvnproblemer - fortsat
Kære Helen
Først og fremmest mange tak for din hurtige respons på mit problem, det var rigtig dejligt. Dernæst vil jeg sige at jeg synes det var nogle gode løsninger du kom med, men i den forbindelse har jeg lige et par kommentarer og spørgsmål..
Du skriver at han ikke bør få mere end max 2 grødmåltider om dagen, men han vil ikke spise andet! Hver gang jeg forsøger mig med kartoffel og andre grøntsager, får han brækfornemmelser og hvis jeg fortsætter ender det med at han kaster det op.
Han er 7½ måned så han burde snart få noget grovere mad, men jeg kan ikke se, hvordan jeg skal få det i ham. Jeg har sågar forsøgt med købemad men også uden held. Jeg tror ikke det er pga. klumper han kaster op for han spiser risengrød, brødskorper, frugtstykker og på forsøgsbasis brød med smøreost. Alt sammen går meget godt men så snart det er grønsager og kød stejler han og kniber munden sammen:(
Til måltiderne får han tilbudt mme i glas, men det er ikke ret ofte han drikker noget særligt - jeg har forsøgt med vand i stedet men med samme resultat. Sutteflaske har han aldrig fundet fidusen ved.
Angående amningerne så foreslår du at jeg ammer, når jeg går i seng ved 22 -tiden. Det vil jeg også gerne, men er lidt nervøs for om han så tror han skal til at spise om natten igen (er næsten lige begyndt at sove igennem).
Omvendt tror jeg også han er sulten for han ligger meget uroligt fra kl. 3.30 og frem til vi står op 5.30. men når han får sin havregrød om morgenen, er det ikke fordi han er ved at dø af sult - som oftest spiser han 2 dl. men han er ikke voldsom ivrig så tanken om at amme ham istedet har også strejfet mig.
Tilsidst vil jeg sige tusind tak for dine råd - de er lige i min ånd:)
På forhånd tak endnu engang