Brev:
Søvn pludselig et stort problem
22. januar 2005
Alder:
3 mdr.
Søvn pludselig et stort problem
Kære Helen
Tak for dit svar vedr. pludselige hyppigere opvågnen og evt. sult. Jeg har forsøgt gul allomin som du foreslog og giver ham det ved kl. 23 måltidet, som han melder sig til på klokkeslet, nærmest. Det synes imidlertid ikke at virke. Han puttes uden de store problemer kl. 19-19.30, vågner kl.23 og kl. 2 og spiser godt ved begge måltider. Nu vågner han også kl. 5 og så kan jeg rende og give ham sutten hele tiden indtil han vågner helt kl. 6 eller senest 7.
Jeg har forsøgt at "spise ham af" om dagen med måltider hver 3. time dagen igennem - uden held. Om dagen er han nu begyndt at vågne efter 40 min. også dér kan jeg næsten stille uret efter ham. Jeg prøver så konsekvent at stå ude i kulden (!) og trille lidt med vognen til han falder til ro igen, men så snart jeg stopper begynder han at bevæge på sig og selvom jeg venter græder han hurtigt igen. Tidligere elskede han barnevognen og sov 2-3 timer ad gangen.
Jeg er ved at være slidt - synes al min tid går med at få ham til at blive ved med at sove. Problemet er således ikke at få ham til at sove - men at blive ved med det. Når han kun sover de der 40-60 min. er han oftest ikke tilfreds, når han kommer ind - eller bliver hurtigt træt og pylret igen på ½ time.
Da han først bliver 4 mdr. om en uge er jeg endnu ikke begyndt på grød af hensyn til risikoen for atopi - men forventer nu heller ingen mirakler dér.
Har du et godt råd? (At væbne mig med tålmodighed har jeg allerede gjort de sidste 3-4 uger)
Med venlig hilsen
Marianne