Brev:
Sover meget og vægt
23. januar 2005
Alder:
3 mdr.
Sover meget og vægt
Hej Helen
Jeg har en datter på 3 1/2 måned som udelukkende får Grøn allomin. Jeg har et luksus problem, som alligevel giver mig hovedbrud. Min datter sover meget - gerne 3-4 gange om dagen af ca. 1 1/2 times varighed samt fra 19.30 tiden - og frem til kl. 07.00.
Mit problem er dette lange stræk om natten, hvor hun ikke selv beder om mad. Skal jeg vække hende? Er hun ikke stor nok til selv at bede om maden? Nogle gange vækker jeg hende efter 4-5 timer og giver hende en flaske. Når jeg vækker hende virker hun meget sulten, og spiser godt, andre gange bliver hun stik tosset! Sker der noget med hendes udvikling når jeg bryder ind i hendes søvnrytme?
Hun vejede ved fødslen 3670 gram og vejer nu 5600 gram. Hun er en glad og aktiv pige når hun er vågen, dog har hun lige været meget forkølet i 14 dage, med lukket næse og mistet stemme. Dette er heldigvis på retur. Hun er stadig lidt hæs, men er begyndt at kunne græde og pludrer igen. De sidste 14 dage har hun kun taget 150 gram på, og derfør 400 gram på 4 uger. Hun er ikke en tyk baby, men har elastikker på både arme og ben samt dobbelthage. Vejer hun for lidt?
Hun får mad ca. hver 3 time om dagen og spiser ca 500-700 ml. i døgnet. Ca 80 - 100 ml. per. gang.
Hun er meget bevidst om, når hun ikke ønsker mere mad, så spytter hun sutteflasken ud!
Hvor meget bør hun fra nu af tage på om ugen, når hun nu er 3 1/2 måned?
Mange hilsener
Trille