Brev:
Skemad vs amning
4. februar 2015
Alder:
4 mdr.
Skemad vs amning
Kære Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig fordi vores datter ikke kunne falde i søvn om aftenen, hvilket resulterede i rigtig meget gråd mange uger i træk.
Hun er nu 4 mdr og 3 uger og det går nu heldigvis meget bedre, hun falder nu i søvn i sin egen vugge på 3. uge og det går bedre og bedre for hver dag. Desuden er hun pludselig for 3 dage siden begyndt at ville bruge sut når hun skal sove (!) og det er tydeligt at det hjælper hende meget de sidste minutter inden hun falder i søvn. Vi havde ellers opgivet sutten, men pludselig tog hun den og faldt i søvn da vi kørte bil.
Om forbedringen skyldes, at hun har fået behandlet sin dårlige nakke eller fordi hun bare er blevet ældre, er svært at sige, men det er jo egentlig også irrelevant nu. Her i husstanden er vi i hvert fald glade - alle 3 :0)
Nu har jeg så et kort spørgsmål ang. introduktionen af skemad vs amning:
Jeg ammer fuldt ud og har benyttet mig af dit råd omkring at amme 2 gange mellem hver lur. Vores datter sover stort set som du beskriver i din bog. Altså 2 lange lure og en powernap sidst på dagen.
Men nu hvor hun er begyndt at få grød når hun vågner fra formiddagsluren (ligger typisk ml 9.30-11/11.30) skal jeg så stadig også amme hende efter grøden og så igen når jeg putter hende til eftermiddagsluren kl ca 13/13.30?
Udgangspunktet er vel at mælkemængden skal være den samme efter introduktion af grød/mos, så det dur vel ikke hvis jeg pludselig dropper en amning midt på dagen?
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
Tanja