Brev:
Alvorligt morsyg
23. januar 2005
Alder:
10 mdr.
Alvorligt morsyg
Kære Helen
Nu har vi længe væbnet os med tålmodighed og tænkt at vores datter blot skulle gennemleve en kortvarig fase, men vi synes ikke der er nogen bedring i vente.
Sagen er den, at vores pige på 10 måneder slet ikke vil være sammen med andre end mor og far. Selvom vi er i rummet, vil hun ikke sidde hos andre. Det er især et problem med bedstemor. Hun er vant til små børn - har efterhånden otte børnebørn. Vi vil rigtig gerne have at vores pige kan blive passet, om ikke et helt døgn så dog i første omgang en biograftur.
Da hun var lille var der ingen problemer med pasningen, og hun har derfor sovet 2-3 gange uden problemer ude hos bedstemor og bedstefar. Men d. 3. december var det helt galt. Hun græd hele tiden og var meget ulykkelig. Kan det have sat sig som et mindre traume, således at hun slet ikke vil slippe os af syne nu?
Hun har på den anden side aldrig været glad for andre mennesker - har faktisk ofte brudt i gråd når nogen har talt til hende eller lagt an til at ville tage hende op til sig. Til gengæld er hun mægtig kry og helt i hopla så snart hun bare er hos mig. Så kan hun sagtens smile, grine, pludre og lave sjov med snart sagt hvem som helst.
Selv i mødregruppen er hun ikke glad for at blive sat ned og lege med de andre børn. Hun skal hele tiden hive mig i skørterne. Jeg har prøvet, og prøver, at give hende tryghed samtidig med at jeg signalerer at det er OK, at være mere end en meter væk fra mig....
Hvad gør vi (galt)?
Har du en godt råd til en form for 'indkøringsfase', så hun kan blive passet hos bedsteforældrene eller moster? Jeg vil nødig blot give hende en 'kold tyrker', hvor hun bliver helt ulykkelig.
Bedste hilsner og tak