Brev:
Vores lille sure søn
24. januar 2005
Alder:
13 mdr.
Vores lille sure søn
Vi har en dreng på 13 måneder og hans humør er virkelig svingende i øjeblikket. De 2 sidste dage har været lidt dårlige...
Han kan sidde og lege og være glad for så lige pludselig skifte over og blive gal og græde. Eller hvis han med med vilje smider noget på gulvet - jamen hov så er det jo væk og så er det også galt og så tuder han. Eller hvis han kommer gående (stadig med en hjælpende hånd) kan han lige pludselig sætte sig på numsen og græde. Øjeblikket efter er det hele glemt og han er glad igen.
Han kan også sidde og prøve at få fat i noget legetøj og blive sur over han ikke lige kan vriste det løs. Hvis vi så hjælper ham er det også galt.
Vi prøver at være diplomatiske og sige "vi kan godt høre du er gal osv...", men det bliver sværere og sværere i løbet af dagen og tilsidst bliver man selv sur... og bruger shhhhh-ordet og "nu gider vi ikke høre mere".
Hvad kan der mon være los med ham? Det er pudsigt som humøret skifter totalt i løbet af et øjeblik. Er det mon bare alderen?
Han er godt nok en anelse forkølet, men virker ikke påvirket af det.
Der er sket en del med ham inden for den sidste uge. Han kan nu gå fint med kun 1 hjælpende hånd, han er blevet enormt god til at "læse" bøger og udpege ting og sager i bøgerne. Han virker meget opsat på at lære ord i øjeblikket. Og så har han lige opdaget han kan danse og klappe. Så ja, der er sket mange ting de sidste dage.
Hm, har du et forslag, for helt ærligt er jeg ked af det. Det har bare været en lidt dårlig weekend, for sådan plejer han ikke at være. Jo, han kan sagtens blive sur og græde, men nu er det bare lidt for tit.
Hilsen
Janni